در خت چناری  با عمري بيش از 1000 سال در باجگان بافق

یزدفردا "بافق ":در خت چنار باجگان بافق با عمري بيش از 1000 سال همچنان استوار وپا برجا ست.
به گزارش عسکری خبرنگاریزدفردا :اين درخت كهنسال با رتفاع 34 متر و قطر 7/6 متر داراي سه شاخه قطور است كه محيط هر كدام از شاخه ها به 5/2 متر مي رسد .
اين درخت ، بلند ترين چنار استان يزد است ودر ارتفاع 2400 متر از سطح دريا در فاصله 90 كيلو متري جنوبشرقي بافق در منطقه باجگان واقع شده است .
چنار كهنسال باجگان در جوار باغهاي ميوه ، با درختان انار ، بادام ، گردو وانگور همزيست است و مورد توجه گردشگران داخلي وخارجي قرار دارد .

گفتنی است: قدمت این برج سنگی به دوران قاجار بازمی‌گردد و در بافت تاریخی روستای باجگان قرار گرفته است. روستای باجگان یکی از روستاهای هدف گردشگری است که دارای آثار تاریخی منحصر به فرد نظیر درخت چنار واژگون، آسیاب قدیمی و خانه‌هایی با سبک معماری سنتی در دامنه کوه و به صورت پلکانی است.
در سال گذشته سرو 4500 ساله شهرستان ابركوه بعنوان يكي از مشهورترين درختان دير زيست از سوي شوراي عالي محيط زيست به عنوان ميراث ملي و طبيعي كشور به ثبت رسيد واز مهمترين درختان كهنسال استان مي توان به چنار كرخنگان شهرستان خاتم ، چنار باجگان بافق ، سرو منگ آباد مهريز ، سرو چم در شهرستان تفت ، سرو و چنار چك چك در اردكان ، سرو خرو طبس ، درختان كنهسال بنه و زبان گنجشك در نقاط مختلف نام برد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا